KEMÉNY KEZDÉS

Tudtam én februárban, hogy nem hülyeség egy héttel előbb jönni Ázsiába. Az embernek kell egy pár nap NYUGI, amíg kipiheni a 11 órás repülőutat, megszokja a kis teste a 7 órás idő eltolódást, ilyesmik. Amit nem tudok felfogni, hogy ez alkalommal miért nem ugyanígy csináltam? 😃



A szombati repülés-érkezés, meg a dobozaim után való rohangálás után gondoltam jól fog jönni vasárnapra egy nagy alvás. Kedves koreai barátnőim azonban nem így gondolták. Rendes, hívő emberek lévén, (momentán én is az vagyok) elképzelhetetlen lett volna akár egy Istentisztelet kihagyása is. Reggel kilencre már a templomban ültünk, ahogyan azt illik.

Szeretek amúgy ide járni, nem csak az alkalom, de az ebédek is nagyon jók! 〜 kellemeset a hasznossal. Bevallom kedvemre való volt, hogy tovább maradjunk, arra azonban nem számítottam, hogy ez az egész délutánt jelenti.. cserébe találkozunk minden kedves barátunkkal.. 😄


Ez azért nem hangzik eddig rosszul igaz-e? :D Nem is az! A legjobb rész csak most jön.

Hogyan terveztem a hétfői napot:
- gyors orientáció, kis hihi-haha (20 perc)
- szükséges dokumentumok felvétele az "International Office"-ban az egyetemen (5 perc)
- kényelmesen eljutni az immigrációs irodába (45-50 perc)
- elintézni az ARC-t az országban való maradáshoz (10-15 perc)
- ebédelni, nézelődni (1 óra)
- elmenni angol órát tartani, hogy legyen kávé pénzem
 -hazaérni békésen, mosolyogva, boldogan

Hogyan zajlott valójában:
- Mivel éjszaka kb 2 órát sikerült szundiznom, ezért másnap nyiván elaludtam, ami egy kis reggeli futást eredményezett.
- Óra végig megtartva (1,5 óra 👍)

- Mikor kértem a dokumentumaimat az egyetemen, először úgy hitték, hogy nincsenek, mert ÉN nem ejtettem meg a jelentkezést.. (kisebb szívroham 1.felvonás) egy negyed óra kutatás után aztán persze megtalálták őket, majd kérték az útlevelem, mivel csak azzal adhatják ki őket. Pff semmi gond! Vagy mégis??!
Hát nem a másik táskámban maradt a kis huncut? 😏 Természetesen csak az útlevél számot tudni nem volt elég..

Mit tehet ilyenkor az ember lánya? Futhat haza, majd vissza az egyetemre (1-1 óra). Persze arra figyeljen, nehogy ebéd időben érkezzen vissza az irodába! Akkor ugyanis nincs ott senki! :D

- Mire hozzám vágták a papírokat, már nézegettem az immigrációs iroda honlapját, hogy mikorra foglaljam a következő időpontot, mivel én már biztosan nem érek oda.. Minden esetre győzködtek, hogy próbáljam meg.. Úgy tűnik szerethetek rohanni, mert sikerült nekik.

-Útközben persze kicsit elvesztem, viszont egy kedves kazahsztáni lány segített oda találni, mellékesen ő is épp oda tartott. Gyorsan kifizettem 15k-t (jaja.. ennyibe fáj egy új dátum a kártyára) kitöltöttem a papírokat és nyugiba vártam a sorszámomra. Szerencsére csúszás volt.

Gondoltam, mi jöhetne még? Végre hátra lehet dőlni. 😌 HIBA 😀


*Mire sorra kerültem, a telefonom már csak 2%-os töltöttségi szinttel rendelkezett.*

Oda adtam a papírokat az ügyintéző hölgynek, aki már majdnem lepecsételt mindent, mikor mutatta, hogy a címemnél nincs beírva, hogy melyik kollégiumi szobában lakok.. A helyes válasz: egyikben se, ugyanis nincs egy hete, hogy kiderült, hol is fogok lakni.

Próbáltam magyarázni a helyzetet, menteni a menthetőt.. nem igazán értettük meg egymást. Lényeg a lényeg, így nem csinálják meg a kártyát. (kisebb szívroham 2. felvonás) Beszélni kell a lakás tulajdonossal, aláíratni a papírokat, kérvényezni ezt-azt.. Telefonáljak!
Fun fact: nincs koreai számom, csak messengeren keresztül tudok hívni, ergo kell wifi.. (ami az irodában kb minden másfél perc után ledobott.. 😅.)  Voltam akkora mázlista, hogy a telefonom pont azután adta meg magát, hogy le tudtam írni az egyik koreai lány számát.

Hosszas kérlelés után a hölgy felhívta Misan-t, aki elmagyarázta a helyzetet. Ezután kaptam 2 papírt amit ki kellett tölteni, elfaxolni az irodának másnap 4-ig, majd hónap közepén visszamenni a kártyával. Így úsztam meg egy többszáz ezer Ft-os büntetést.. már a 3. nap 😌😌

- Az angol órát természetesen lekéstem.
- Hazafele telefon nélkül, navigáció nélkül sajnos eltévedtem a metrón, így mentem egy órás plusz kört. 😵

Következtetések:
- Ha bevándorlási irodába mész ügyeket intézni egy másik országba, ahol csak vízummal, vagy speciális kártyával tartózkodhatsz.. ne legyél hülye.. és mindig legyen nálad az ÚTLEVELED! 😀

Megjegyzések

  1. Azt hiszem, 2021-ben Korea-ba utazok, jelenlegi munkám tökéletesen megfelel nekem, ha csak laptopmal repülök - jelenleg az Instaforex-en kereskedtem: https://www.instaforex.com/reviews_forex_traders

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése